چاپ دیجیتال کارت ویزیت سام

مرکز تخصصی چاپ کارت ویزیت

چاپ دیجیتال کارت ویزیت سام

مرکز تخصصی چاپ کارت ویزیت

چاپ پارچه چه انواعی دارد؟

چاپ روی پارچه درون دستگاه‌های چاپ دیجیتال فضای خارجی ، بر روی قطعات برش خورده از پارچه (شیت) و ‏یا به صورت رولی، تا عرض 3.20 سانتی متر صورت می گیرد. در این دستگاهها چاپ پارچه با کیفیت بالا ‏در رنگ و رزولوشن صورت می گیرد و حتی چاپ عکس با کیفیت بالا هم در این شیوه امکان پذیر است. ‏معمولا پیش از انجام عملیات چاپ روی پارچه، کیفیت چاپ بر روی نمونه پارچه تست می شود.‏

چاپ پارچه برای انواع لباس، پرده، فرش های مخصوص، و به عنوان مدیای تبلیغی در بیلبوردها، ‏لایت باکس تبلیغاتی ها، و دیگر سازه های تبلیغاتی در فضاهای داخلی و خارجی به کار می رود.‏

  

انواع چاپ پارچه:

چاپ پارچه یووی

چاپ پارچه با جوهر یووی برای چاپ انواع طرح و نقش‌ها روی هر جسم یا هر سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در چاپ پارچه یووی بر خلاف چاپ پارچه سابلیمیشن و اکوسالونت، برای خشک شدن جوهر از حرارت یا باد استفاده نشده و از نور مخصوص(اشعه فرابنفش) استفاده می‌شود. به این صورت که پس از پخش جوهر یووی بر روی پارچه جهت پخت و خشک شدن آن سریعا در معرض اشعه فرابنفش قرار می‌گیرد و دارای ماندگاری بسیار بالا است.

در این نوع چاپ روی پارچه اگر طرح حالت سه بعدی داشته باشد امکان چاپ سه بعدی فراهم می‌شود و در صورت چند لایه زدن چاپ دارای برجستگی بوده و برجستگی‌های آن با دست به راحتی قابل لمس هستند.

چاپ پارچه سابلیمیشن

در چاپ پارچه سابلیمیشن ‏‎ (sublimation)‎معروف است می‌توان بر روی انواع ‏پارچه در ابعاد کوچک و بزرگ طرح‌ها و تصاویر مورد نظر را چاپ کرد.

بهره‌مندی از طرح، نقش و تصاویر جذاب بر روی پارچه‌ها و همچنین مزایای بسیار زیاد چاپ سابلیمیشن مانند مقرون به صرفه بودن، مقاوم در برابر نور آفتاب، قابل شستشو، حفظ بافت صاف و نرم و اورجینال پارچه، نداشتن محدودیت رنگ، کیفیت و دقت بالا در چاپ جزییات و ماندگاری بالا و ... این چاپ همواره مد نظر تولید کنندگان و مصرف ‏کنندگان پارچه و صنایع مرتبط با آن، مثل پوشاک، تبلیغات، مبلمان، هنری، ورزشی و ... بوده است.

‎در دستگاه های چاپ دیجیتال امکان چاپ انواع تصاویر، نقوش و طرح ها بر روی پارچه با ماندگاری، سرعت و کیفیت بالا فراهم است.

پارچه های مناسب برای ‏چاپ دیجیتال پارچه هایی هستند که دارای درصد پلی استر بالا (حداقل 70 درصد) و رنگ های روشن مانند سفید، زرد روشن، آبی روشن، صورتی روشن، کرم روشن، و ... ‏باشند. ‏

چاپ پارچه پشت چسب دار

پارچه پشت چسب‌دار نوعی پارچه است که یک طرف آن جهت چسباندن روی سطوح مختلف از جمله دیوار، چوب و ... چسبدار می شود و جنسی از ساتن داشته و در ابعاد متناسب با دستگاه فلت بد و یووی رول قابلیت چاپ دارد.

این نوع پارچه دارای قدرت چسبندگی بالا، مقاوم در برابر عوامل محیطی و دارای کیفیت و تنوع رنگ بسیار است به همین منظور از این پارچه ها برای استفاده در طراحی و دکوراسیون داخلی تزئین دیوار اتاق کودک، دیوار آشپزخانه و ... و همچنین چسباندن روی چوب برای ساخت قاب عکس‌های زیبا و تزئینی استفاده می‌شود.

منبع: چاپ پارچه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.